پرش لینک ها

یک سایت فروشگاهی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

“ویژگی های سایت فروشگاهی در یک نگاه”

داده پردازان راما

به گفته خبـرگزاری صدا و سیما در حال حاضر حدود 32000 کسب و کار اینترنتی مشغول فعالیت هستند.این آمارها نشان می دهد که در کسب و کارهای اینترنتی تبدیل به یکی از بزرگترین شغل های پول سازی و کسب درآمد شده اند و روز به تعداد آن ها افزایش میابد. یکی از اصلی ترین قانون کسب و کار اینترنتی موفق داشتن یک سایت معتبر می باشد.اما کدامیک از سایت های فروشگاهی موجود،تبدیل به یک سایت فروشگاهی معتبر شده اند.مطمعنا سایت های فروشگاهی معتبر دارای ویژگی هایی هستند که باعث تمایز آن ها با دیگر سایت های فروشگاهی می شود.در ادامه این مقاله میخواهیم ویژگی های یک سایت فروشگاهی حرفه ای بپردازیم تا متوجه شوید یک سایت فروشگاهی معتبر چگونه است.

با داده پردازان راما در این مقاله همراه باشید.

طراحی سایت فروشگاهی

برای داشتن یک سایت فروشگاهی معتبر باید از همان ابتدا سایت خود را طوری طراحی کنیم که همیشه امکان توسعه و ویرایش آن را داشته باشیم و مشکلات فنی که دروبسایت ایجاد شده را رفع کنیم.بخاطر همین باید از افراد متخصص در زمینه طراحی سایت در ارتباط باشیم تا با مشاوره فرد متخصص بهترین انتخاب را برای سایتمان داشته باشیم.طراحی سایت شامل بخش‌های مختلفی می باشد که در ادامه به بازگو کردن هر بخش خواهیم پرداخت.

طراحی ظاهری

یکی از مواردی مهمی که باعث جذب کاربر به وبسایت شما می شود،ظاهر وبسایت شماست؛ چون هنگامی که کاربر وارد سایت شما می شود،اول به ظاهر سایت توجه میکنند و اگر ظاهر وبسایت نظر کاربر را جلب کند، احتمال آنکه در سایت بماند و به دیگر بخش های سایت سر بزنند بیشتر است؛و شاید کاربر تبدیل به یکی از مشتریان وفادار شما شود.

طراحی یک لــوگــوی خاص و منحصر به فرد از موارد دیگری است که میتواند باعث حک شدن نام وبسایتتان در ذهن کاربر شود که این کار باعث اعتبار بیشتر سایتتان می شود.تجربه نشان داده عموم مردم به سایت هایی که نشان خاص خود را دارند بیشتر اعتماد میکنند؛ چرا که سایت‌هایی که قصد کلاهبرداری دارند هرگز برای طراحی لوگو هزینه نمیکنند.

ما بعنوان یک شرکت متخصص در زمینه طراحی وبسایت به شیوه های درست و به جا عمل میکنیم!برای شروع کلیک کنید.

سایت فروشگاهی

سرعت بالا

می توان گفت که بدترین تجربیات افراد هنگام خرید اینترنتی مربوط به مواقعیست که سرعت سایت کند بوده و باعث ایجاد خلل می شود.کندی سایت باعث ناتمام ماندن خرید شده یا باعث منصرف شدن کاربر از خرید می شود. پس اگر مشتری از این جهت در وبسایت شما تجربه خوشایندی کسب کند، احتمال آن که کاربر به سایت فروشگاهی شما برای خرید دوباره سر بزنند بالا میرود. همچنین سرعت مطلوب در یک سایت فروشگاهی باعث اعتبار بخشی به آن سایت می شود؛ چرا که پشتیبانی فنی در فضای وب امری تخصصی و هزینه بر می باشد، بنابراین سرعت بالای یک وبسایت میتواند نشان از داشتن پرسنل فنی متخصص باشد.

اگر تمایل دارید وبسایتی با طراحی دلخواه و سرعتی بالا داشته باشید از سایت داده پردازان راما بازدید کنید تا نمونه کار های بیشتری ببینید.

بهینه سازی تجربه کاربر

User EXperience که به اختصار UX نیز گفته میشود،یعنی به مفاهیمی که در اثر تجربه یک محصول یا امکاناتی،در ذهن کاربر باقی مانده و یا برای او قابل فهم و پیش بینی میشود.به عبارتی دیگر به اقداماتی که در طراحی محصولات انجام میشود تا کاربران هنگام استفاده از آن ها احساس کنند که خرید محصول بسیار آسان تر از قبل شده و حس خوشایندتری نسبت به قبل دارد،بهینه سازی تجربه کاربر گفته میشود.برای مثال،همه می دانند که در اینترنت تمام کلماتی که زیر آن‌ها خط آبی کشیده شده،لینک بوده و با کلیک کردن روی آن به صفحه دیگری هدایت خواهند شد.

اما اهمیت تجربه کاربر زمانی مشخص می‌شود که کاربر با مراجعه به سایت شما،به راحتی به کالا یا موارد مورد نظر خود را پیدا کرده و هنگام استفاده وبسایت شما دچار مشکل نشود.در این صورت این تجربه خوشایند موجب میشود که مشتری به سایت فروشگاهی شما وفادار و به دیگران معرفی کند.

سایت فروشگاهی

سئو   قدرتمند

بهینه سازی موتور جست و جو که به اختصار سئو گفته میشود،امروزه به یکی از بحث برانگیزترین مسائل فضای وب تبدیل شده است. قدرتمند کردن سئو سایت به این معناست که طراح و ادمین سایت فروشگاهی اقداماتی انجام دهند تا وبسایت آن ها در صفحه نخست نتایج گوگل بعد از جست و جوی کاربر قرار بگیرد؛ به عبارتی دیگر رتبه سایت ارتقا پیدا کند. واقعیت این است که هیچ فرمول خاص و مشخصی برای داشتن یک سئو قدرتمند وجود ندارد. اما متخصصان طراحی وبسایت و متخصصان سئو به نتایجی دست یافتند که با استفاده از برخی ابزارها مثل اکستنشن های کروم مثل:Alexa, Google Rank Checker, SEO Analysis و… قابل اثبات است.

سئو قدرتمند به دو نوع تقسیم می شود،سئو فنی و سئو تکنیکال. سئو فنی مربوط به بخش طراحی فنی سایت و سئو تکنیکال مربوط به محتواگذاری سایت می باشد.

متخصصان کدنویسی برای طراحی سایت،میتوانند با رعایت اصول و به کارگیری برخی تکنیک‌های خاص در کدنویسی،که برای موتور جست و جوی گوگل مطلوب است، باعث شوند که گوگل وبسایتشان را در صفحه اول نتایج جست و جوی گوگل قرار دهند.برای مثال URL Friendly یکی از این موارد است. منظور از URL همان دامنه سایت یا آدرس وبسایتی که در مرورگر سرچ میکنیم و ما را به وبسایت مورد نظر میرساند. اگر آدرس سایت فروشگاهی خوانا و کوتاه باشد،باعث تاثیر مثبت در رتبه سایت ما در صفحه نتایج سرچ گوگل داشته می شود.

به کارگیری استاندارد‌های HTML5 نیز از نکات مهم دیگری است که بر سئو فنی سایت بسیار تاثیرگذار است.البته این یک مبحث تخصصی بوده و طراحان وبسایت باید در این زمینه اطلاعات کامل داشته باشند و بدانند که چگونه و کجا از کدام تگ ‌ها برای طراحی سایت استفاده کنند تا سئو برای سایت نتیجه مطلوبی داشته باشد.

در بخش محتوا میتوانند با به کار گیری تکنیک هایی خاص برای محتوا مانند استفاده به جا و به اندازه از کلمات کلیدی و همچنین تولید محتوای با کیفیت و بدون اشتباه در صفحات سایت فروشگاهی باعث می شوند که گوگل رتبه سایتشان را ارتقا دهد.

برای داشتن وبسایتی با سئوی قوی می توانید با کارشناسان مجموعه راما بصورت رایگان در ارتباط باشید.

سایر ویژگی های ضروری سایت فروشگاهی

مدیریت مشتریان

یکی از اقدامات بسیار ضروری که صاحب سایت باید به بهترین شکل آن را انجام دهد، مدیریت مشتریان است. مشتریان باید بدانند که تمامی فعالیت های آنان در وبسایت در پنل آنها ذخیره شده و توسط ادمین‌ ها یا همان صاحب سایت دیده شده و پیگیری می شود.سایت های فروشگاهی میتوانند یک سامانه مدیریت مشتریان راه اندازی کند و با ایجاد این قابلیت،تمامی فعالیت های انجام شده توسط مشتری با ارسال ایمیل یا SMS به ادمین ها یا مدیر سایت اطلاع داده شود،تا تمامی درخواست‌های مشتری و مراحل انجام پروسه خرید را مدیریت کرده و با ارسال یک کد به مشتری سفارش یا خرید او را به راحتی پیگیری کنند.

مدیریت کالاها

سیستم فروش آنلاین باید طوری طراحی شود که اطلاعات موجودی، وضعیت فروش و ویژگی هر کالا همیشه به روز و مشخص باشد.به عبارتی دیگر زمانی که یک مشتری از یک کسب و کار اینترنتی خرید می کند،این خرید باید به صورت خودکار در سیستم فروشگاه آنلاین ثبت شده و تغییرات لازم در اطلاعات مربوط به آن کالا بعد از خرید اعمال گردد.در این صورت وضعیت کالاهای باقی مانده، کالاهای فروش رفته و کالاهای رزرو شده همواره برای مدیران سایت مشخص می شود.این سیستم از بروز خطاهایی مانند: خطای اپراتور برای بروزرسانی وضعیت موجودی، خطای فروش کالاهای ناموجود و… جلوگیری می کند.

اگر قصد دارید یک وبسایت فروشگاهی داشته باشید،مجموعه راما باشماست.کافیست بر روی این لینک کلیک کنید.

سایت فروشگاهی

مدیریت سفارشات

برای مدیریت سفارشات در وبسایت باید شرایطی را ایجاد کنیم که هم ادمین ها و هم مشتری از تک تک مراحل خرید مطلع شوند.در پنل ادمین ها باید امکان بررسی درخواست هایی که در سایت ثبت میشود فراهم شود،بر روی صفحه مدیریت آنها قرار گیرد تا بتوانند سفارشات را پیگیری کنند و خدمات لازم را به مشتری ارائه دهند. همچنین تمامی مراحل سفارش از اول تا آخر تحویل به مشتری،باید به مشتری با استفاده از ایمیل یا SMS اطلاع رسانی شود.

سبد های رها شده

امکان ذخیره سبدهای رها شده در سایت فروشگاهی به نوعی هم به نفع مشتری بوده و هم به نفع مدیران فروشگاه می باشد.برای مشتری از این جهت که کالاهای مورد نیاز او در وبسایت ذخیره میشود و میتواند در یک بازه زمانی طولانی کالاهای مورد نیازش را به تدریج به سبد خرید اضافه کند و در زمان مناسب آن ها را خریداری کرده و یکجا کالای های خودرا دریافت کند.برای مدیران سایت فروشگاهی از این جهت که این امر میتواند یک فرصت برای فروش بیشتر باشد. اگر مشتریان شما روزی از وبسایت محصولی را انتخاب کرده اند اما به هر دلیل آن را نخریده اند، میتواند یک فرصت طلایی برای یادآوری به مشتری باشد که زمانی آن کالا را انتخاب کرده اند و همچنان میتوانند همان کالا را با همان ویژگی ها خریداری کنند.در این صورت ممکن است شما یک فروش از دست رفته را بازگردانید.

تعریف تخفیف‌ های متعدد

تخفیف ها برای فروش کالاها میتواند یکی از بهترین انگیزه های خرید برای مشتریان باشد.برای همین،سایت فروشگاهی باید امکان تعریف تخفیف ها،به گونه ای که نظر مشتری را به خود جلب کند.برای مثال،قیمت کالا قبل تخفیف و بعد تخفیف باید مشخص باشد تا مشتری مقدار درصد تخفیف را ببیند و مشتری را برای خرید یک کالای تخفیف دار تشویق کند.

گزارش‌ های متعدد

اگر ادمین‌ها بتوانند گزارش فعالیت کاربران را به صورت کامل داشته باشند و آن ها را مشاهده کنند،می توانند با بررسی گزارشات تصمیماتی بگیرند که باعث فروش بیشتر فروشگاه شود.گزارش هایی مانند:بیشترین مواردی که مشتریان در وبسایت جست و جو کردند،کالاهای پر فروش در چند ماه گذشته،کالاهای کم فروش،تعداد بازدیدها و… میتواند تا حدودی برای مدیران مفید باشد تا بتواند طبق سلیقه مشتری عمل کنند و از این طریق مقدار فروش وسودشان را افزایش دهند.

سایت فروشگاهی

انواع درگاه های پرداخت

یکی از ویژگی های مهم دیگر که یک فروشگاه اینترنتی معتبر باید از آن برخوردار باشد، داشتن چندین درگاه پرداخت مختلف برای مشتری میباشد؛چون در بسیاری از موارد دیده شده که پرداخت از یک درگاه بانکی مقدور نبوده و باعث می شود مشتری از خرید منصرف شود.

دردسترس نبودن یک درگاه پرداخت میتواند دلایل مختلفی داشته باشد،مانند: شلوغ بودن شبکه، وجود باگ در سیستم، در حال آپدیت بودن سیستم و… اگر شما یک درگاه برای پرداخت داشته باشید، ممکن است در بخاط بروز خطای زیاد مشتریان خود را از دست بدهید.بخاطر همین یک سایت معتبر باید چند درگاه پرداخت مختلف داشته باشد تا مشتریان از دست نروند.

بعضی از فروشگاه های اینترنتی معروف در ایران، طی یک شبانه روز حدود 1.5 میلیارد گردش مالی دارند.قطعا جا به جایی این مبلغ با یک درگاه پرداختی هرگز امکان پذیر نیست و وجود درگاه های پرداخت اینترنتی مختلف در این وبسایت ها یکی از عوامل موفقیت آن ها در فروش اینترنتی است.

تولید وبلاگ

تولید وبلاگ در وبسایت ها برای دو منظور انجام میشود. اولین مورد،اگر شما با تولید وبلاگ های مختلف به سوالات کاربران اینترنت پاسخ دهید،بازدید سایت شما افزایش میابد و باعث ارتقای رتبه سایت خواهد شد.

دومین مورد،اخبار و وبلاگ ها باعث می شوندکه مخاطبان با کلیک کردن بر روی لینک های مختلف از سایت فروشگاهی شما،به اصطلاتح در وبسایت”چرخش لینکی” داشته باشند و این کار منجر به قدرتمندتر شدن سئو وبسایت میشود.

اما مهم ترین قسمت تولید محتوا،تولید محتوا برای محصولات است.محصولات باید به خوبی معرفی شوند و به گونه ای در مورد آنها توضیح داده شود که مشتری مطمئن شود که با خرید این محصول،نیاز او رفع میشود.باید تمامی ویژگی های فنی و جزئی محصول برای مشتری کامل نشان داده شود. این کار برای جلب اعتماد بیشتر مشتری می باشد.

پیشرفت در زمینه تولید محتوا، باعث بیشتر شدن فیلترها و قوی تر شدن سرچ های داخل سایت می شود و در نهایت باعث داشتن سئو قوی تر و بهبود UX وبسایت می شود.

جست و جو های انجام شده

بخش جست و جو های انجام شده در وبسایت به مشتری نشان می دهد که افراد در زمینه نیاز او بیشتر چه کلماتی را جستو جو کرده اند تا به نتیجه دلخواه برسند.این گزینه باعث کی شود که مشتری راحت تر به کالای مورد نظر خود در وبسایت دسترسی پیدا کند.

کالاهای پرفروش و کم فروش

نشان دادن کالاهای پرفروش و کم فروش می تواند برای ایجاد سلیقه مشتری گزینه خوبی باشد.به عبارت دیگر،اگر مشتری بین کالاها سردرگم باشد و برای خرید کالای مورد نظرش نتواند تصمیم بگیرد،وجود این بخش ها میتواند به او کمک کند تا بتواند راحت تر کالای مورد نظر خود را پیدا کند بخرد.این گزینه میتواند از منصرف شدن مشتری جلوگیری نماید.

سایت فروشگاهی

چت آنلاین

چت آنلاین و پشتیبانی با مشتریان می تواند در ارتقا کیفیت خدمات رسانی شما به مشتریان، بسیار موثر واقع شود.به علاوه این سیستم میتوان به مشتری در سریع حالت ممکمن جواب داد؛بخاطر اینکه مشتری بدون نیاز به شماره گیری یا سیو کردن شماره و چت در شبکه های دیگر،با یک کلیک بر روی گزینه ای تحت عنوان “پشتیبانی”که در تمام سایت های معتبر و معروف وجود دارد،در کمتر از یک ثانیه به واحد پشتیبانی متصل شده و میتواند سوالات خود را بپرسد و یا خدمات مورد نظر خود را دریافت کند.

شما میتوانید از طریق شرکت داده پردازان راما وب سایت خود را راه اندازی کنید.

امنیت

جالب است بدانید که حدود 85% از مردم اگر با یک وبسایت غیر معتبر بازدید داشته باشند،هرگز اقدام به خرید نخواهند کرد،پس امنیت وبسایت شما یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که باید برای آن زمان و هزینه کنید.دریافت گواهی SSL یکی از این راه هاست.شما میتوانید به وسیله آن امنیت سایت خود را افزایش دهید.گواهینامه SSL علاوه بر ایجاد محیطی امن در وبسایت شما،به کاربران این اطمینان را میدهد که تمامی اطلاعات شخصی آن ها به صورت محرمانه حفظ میشود و  کسی به هیچ عنوان امکان دسترسی به این اطلاعات را نخواهند داشت.

برای بالا بردن میزان امنیت وبسایت راه های زیادی وجود دارد.برای مثال استفاده از ASP.net که از تکنولوژی های ماکروسافت استفاده کرده،یکی از رایج ترین راه هایی است که یک شرکت طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای از آن استفاده میکند. ASP.net فایل کاملا مشابه یک فایل HTML است اما مزیت آن نسبت به HTML آن بیشتر است که امکانات و تگ هایی در این تکنولوژی قرار داده شده که فرصت بالا بردن امنیت فضای وبسایت را برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان صفحات وب فراهم کرده است.استفاده از این تکنولوژی میتواند در معتبر ساختن و امن کردن محیط وبسایت شما تاثیر بسیار خوبی داشته باشد.

سایت فروشگاهی

سازگاری با همه دستگاه ها و مرورگرها

واضح است که اگر وبسایت شما تمام ویژگی هایی که برایتان ذکر کردیم را داشته باشد اما در تمامی دستگاه ها و مرورگرها باز نشود،شما بخش زیادی از مشتریان خود را از دست خواهید داد. پس حتما به این نکته توجه کنید.

طراحی سایت فروشگاهی با داده پردازان راما

شرکت راما تمام امکانات و ویژگی های ذکر شده در این مقاله را برای داشتن سایت فروشگاهی حرفه ای فراهم کرده و به شما این امکان را میدهد که سایت فروشگاهی حرفه ای و معتبر خود را داشته باشید.شما بدون نگرانی از مشکلات وبسایت تان،می توانید تمام تمرکز خود را بر روی کسب و کارتان بگذارید.شرکت راما با طراحی یک سیستم و پنل مدیریتی کامل و ساده،مشکلات زیادی را رفع کرده است. شما میتوانید با مشاهده نمونه فروشگاه اینترنتی داده پردازان راما با فضا و نحوه کارکرد مجموعه راما آشنا شوید.

پیام بگذارید