پرش لینک ها

بازاریابی نوین در 2023

“بازاریابی نوین در 2023 با نگاه کلی”

داده پردازان راما

بازاریابی پارتیزانی

بازاریابی پارتیزانی نوعی روش تفکر است که فرد می تواند بر اساس عملکردهای خاص، آن را تشخیص داده و براساس عملکردهای مختلف به شناسایی این نوع بازاریابی بپردازد. معمولا در این نوع بازاریابی از ذهن‌های باز و نگرش‌های مختلف استفاده می شود تا مشتریان را جذب کرده و محصولاتشان را به فروش برسانند. پس مهم ‌ترین تفاوت میان بازاریابی پارتیزانی و سنتی، حالت ذهنی کار است. گرچه مشخص است که در بازاریابی پارتیزانی، فرد به دنبال استفاده از روش‌های جدید به برای رسیدن به مشتریان جدید است. این کاراثرهای خاصی جذابی دارد که اثر آن بلند مدت بوده و باعث جنب و جوش می شود. تاکتیک‌های بازاریابی پارتیزانی با هدف کسب سود با سرعت بیشتر طراحی شده‌اند، بدون اینکه سرمایه‌گذاری عظیمی بر روی زمان یا هزینه انجام شود.

بازاریابی نوین امروزه اهمیت بسیار زیادی دارد.روش های جدید بازاریابی مزایای بسیار زیادی را برای کسب و کارها به وجود آورده است. روش های بازاریابی نوین در کشورهای مختلف،متفاوت می باشند.در این مقاله میخواهیم بهترین روش های بازاریابی نوین در 2023 را به شما نشان دهیم.با داده پردازان راما همراه باشید.

شرکت های کوچک می توانند در کوتاه ترین زمان با استفاده از چند تکنیک ساده،مشتری های جدیدی برای محصولات خود جذب کنند ولی در شرکت های بزرگ تر مجبور می شوند جهت مقابله با ورشکستگی، برنامه بازاریابی قوی تری برای خود داشته باشد.

شیوه های قدیمی بازاریابی دیگر جایی در دنیای امروزی ندارند.این روزها با پیشرفت تکنولوژی و تولید محصولات جدید،به منظور ثبات کسب و کار مقابل رقبا،شیوه های مدرن بازار یابی را به کار میبرند.

بازاریابی نوین در 2023

بازاریابی نوین و یا همان دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing)،یعنی تمامی مراحل مربوط به یافتن مشتریان در اینترنت و فضای مجازی و برقراری ارتباط موثر و سپس جلب اعتماد آن‌ها برای فروش محصول و یا خدمات خود به مشتریان می باشد.

بر خلاف بازاریابی سنتی که هدف اصلی فروش بود، در بازاریابی نوین در 2023 هدف اصلی در ابتدا ارتباط موثر و اعتماد سازی مشتریان است.

مزایای انواع بازاریابی نوین

گرایش به بازاریابی نوین و افزایش سیر استفاده از انواع بازاریابی نوین به صورت انفجاری، دلایل متعددی داشت که در ادامه به چند دلیل عمده آن خواهیم پرداخت.

1.کم هزینه بودن

شاید با توجه به تجربه‌ای که از دیجیتال مارکتینگ دارید، تصور می‌کنید که چندان هم کم هزینه نیست. در نگاه اول حق با شماست ولی باید بگویم که سخت در اشتباه هستید.

برای درک بهتر، فرض کنید که به ازای هر کاربری که تبلیغ شما را تماشا می کند،انگار بروشور به او داده‌اید.هزینه هزاران برگه چاپی و افرادی که بروشور ها را پخش کرده اند،قطعا هزینه بیشتری نسبت به تبلیغ در اینترنت خواهد داشت.

برای مثال،فرض کنید به ازای هر ایمیلی که به روش‌های مختلف برای مشتریان خود ارسال می‌کنید،همانند دادن یک پاکت نامه به درب منزل تمام مشتریان است!

2.گستردگی

به دلیل گسترده بودن اینترنت،همه کامپیوترهای دنیا با اتصال به اینترنت،میتوانند دیجیتال مارکتینگ خود را داشته باشید.شما به راحتی می‌توانید با استفاده از این روش، می‌توانید افراد مختلف را در مورد برند خود حتی در سطح جهانی آگاه سازید.

3.قابلیت ارزیابی

بازاریابی نوین در 2023 میتوانئ ارزیابی شود،یعنی امکان بررسی این موضوع که چند نفرتبلیغ شما را دیده اند و واکنش آن ها بعد از دیدن آن چگونه بوده است:

  • آیا از روی کنجکاوی روی آن کلیک کرده اند یا تبلیغ برای آن‌ها جذابیتی نداشته و از آن گذشته اند؟
  • اگر وارد سایت شده‌ اند،چه اقداماتی کرده‌اند و وارد کدام قسمت‌های سایت شده‌اند!
  • آیا دوباره سایت را مشاهده میکنند؟

بهترین روش های بازاریابی مدرن کدامند؟

انواع تکنیک های نوین بازاریابی

  • بازاریابی ویروسی
  • بازاریابی پارتیزانی
  • بازاریابی دهان به دهان
  • بازاریابی حسی
  • بازاریابی شبکه ای
  • بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی بخشی از تجارت الکترونیک است که مدیریت اطلاعات، روابط عمومی، خدمات مشتریان و بخش فروش را در بر دارد. بازاریابی اینترنتی از زمانی که مردم دسترسی بسیار گسترده ای به اینترنت دارند ، رواج یافته است.

بازاریابی حسی

Bernd H. Schmitt مفهوم بازاریابی حسی را در کتاب Experiential Marketing خود توضیح داده است. او این بازار را به عنوان یک مدل بازاریابی و مدیریتی تجربه مدار دانسته است که بایستی با توجه به احساسات، تفکرات، اعمال و ارتباطات، مورد بازبینی قرار بگیرد. تحقیقات نشان میدهد بازاریابی حسی به ایجاد فضا و طراحی یک سری رویدادها توسط یک شرکت اشاره دارد که در آن مشتریان،بازیگرانی هستند که در یک محیط خاص نقش بازی کنند و بخاطر مشارکت فعال شان شرکت به این افراد، جایزه می دهند.

بازاریابی ویروسی

اساس بازاریابی ویروسی بر مبنای همکاری است نه رقابت. در بازاریابی ویروسی شما اطلاعات خود را به اشتراک گذاشته، ارتباطات شخصی و حرف های خود را توسعه داده و به خاطراشتراک گذاری اطلاعات، منجر به تبلیغ و فروش محصول یا خدمات می‌شود.

بازاریابی دهان به دهان

در این روش بازاریابی،شرکت با ارتباطات میان مشتریان، پیام خود را ارسال می نماید.بازاریابی دهان به دهان یک استراتژی بازاریابی است که مردم را به بازگو کردن پیام بازاریابی به دیگران،وادار میکند. این کار می تواند جلب توجه بسیار زیادی به خدمات و یا محصولات مورد نظر داشته باشد. بازاریابی دهان به دهان  می توان نوع خاصی از بازاریابی ویروسی نام برد.

بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ‌ای نوعی شیوهٔ فروش است که در آن شرکت ها محصولات خود را بدون تبلیغات و واسطه به فروش می‌رسانند و مشتریان پس از خرید در صورت تمایل می‌توانند محصولات کمپانی را بازاریابی کنند و سود بگیرند. درآمد در بازاریابی شبکه‌ای هم در ازای فروش مستقیم کالا به صورت درصدی ودر ازای فروش از طریق زیر مجموعه گیری کسب می‌شود.

ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را از زوایای مختلف با بازاریابی نوین در 2023 آشنا کنیم.امیدواریم که از این مقاله لذت برده و استفاده کافی را برده باشید.

اگر شما هم می خواهید از طریق طراحی سایت بازاریابی کنید،می توانید با کارشناسان شرکت راما به صورت رایگان در ارتباط باشید.

پیام بگذارید