پرش لینک ها

بهترین افزونه افزایش سرعت سایت چیست؟

قدم گذاشتن در مسیرهای جدید همیشه با چالش‌هایی همراه است؛ مخصوصاً اگر بخواهید یک کسب‌وکار اینترنتی راه‌اندازی کنید.

ما می‌خواهیم کمی این مسیر را برایتان روشن کنیم و تا جای ممکن شما را از چالش‌های موجود باخبر کنیم. برای همین هم از راه‌های ایجاد فروشگاه اینترنتی، انواع فروشگاه ساز و بایدها و نبایدهای آن، هزینه‌ها و معیارهای انتخاب روش مناسب، نکاتی را گفتیم. در دو مقاله قبلی این سری (که همین بالا لینک آن‌ها را می‌بینید) می‌توانید این نکات را بخوانید.

و اما… مقالۀ امروز!

مقالۀ امروز اختصاص دارد به «فروشگاه ساز ووکامرس» که به احتمال 99% نام آن به گوشتان خورده و می‌دانید که ربط‌هایی به وردپرس مشهور دارد.

در این مقاله تعریف خلاصه‌ای از ووکامرس ارائه می‌کنیم، سپس به سراغ بررسی معیارهای یک فروشگاه‌ساز می‌رویم، و در نهایت نقشه راهی برای طراحی فروشگاه اینترنتی با ووکامرس را نشان خواهیم داد.

راستی، هر چیزی که در این مقاله می‌خوانید، حاصل تجربه چند ساله طراحان سایتمان است. امیدواریم در عمل برایتان مفید باشد و واقعاً به دردتان بخورد.

ووکامرس چیست؟

ووکامرس یک افزونه فروشگاه‌ ساز است که روی وردپرس نصب می‌شود و آن را تبدیل به یک سایت فروشگاهی می‌کند.

این فروشگاه‌ساز به شما کمک می‌کند هر محصول فیزیکی یا دانلودی که دارید برای فروش بگذارید، موجودی و نحوه ارسال محصول را مدیریت کنید و عملیات پرداخت را با امنیت انجام دهید.

افزونه وردپرسی چیست؟

اگر با وردپرس کار کرده باشید ، بارها و بارها کلمه افزونه یا پلاگین به گوشتان خورده است ، افزونه به زبان ساده یعنی افزودنی! . افزودنی که با استفاده از آن میتوانید موارد دلخواهتان را نسبت به کاربرد افزونه به وبسایت وردپرسی خود اضافه کنید

در ادامه این مقاله بهترین افزونه افزایش سرعت سایت را به شما معرفی خواهیم کرد

افزونه وردپرسی افزایش سرعت راکت

با استفاده از این افزونه می توانید سرعت سایت وردپرسی تان را افزیش دهید. در تست هایی که برای مقایسه این افزونه با سایر افزونه های مشابه افزایش سرعت انجام  شده است ، راکت سرسختانه و قدرتمندانه نتایج چشمگیر تری را داراست. همچنین این افزونه امکانات بیشتری نسبت به افزونه های مشابه در اختیار وبمستران میگذارد و کاربردی ترین کاربرد این افزونه این است که شما می توانید با کمک این افزونه پایگاه داده سایتتان را هم بهینه کنید.

این افزونه از دیگر افزونه های موجود در اینترنت مقام بالاتری دارد که به دلایل سیاری توانسته است به این مقام و رتبه برسد که برای مثال چنتا از انها را میتوان پنل تنظیات اسان به همراه قدرت و افزایش سرعت سایت فقط با زدن یک دکمه و اینکه سرعت سایت هم برای مدیر سایت و هم برای کاربران مهم است و هم در سئو سایت تاثیر گذار میباشد.

با وردپرس راکت نگران سرعت سایت خود نباشید!

فرقی ندارد ما چه نوع سایتی را مدیریت می‌‌کنیم، ما باید سرعت سایت خودمون را در اولیت‌‌های اول قرار بدیم. اینکه ما به محتوای سایت خود اهمیت دهیم برای کاربران ما ارزش زیادی دارد ولی آیا سایت ما به اندازه‌‌ای سریع برای کاربر لود می‌‌شه که کاربر به سایت وارد شود و مطالب سایت ما را ببینه؟

برای اینکه ما بتونیم سرعت سایت خودمون را بالا ببریم افزونه‌‌های خیلی زیادی وجود دارد، یکی از قوی‌‌ترن و محبوب‌‌ترین این افزونه‌‌‌‌ها، افزونه وردپرس راکت است که با نصب این افزونه بر روی وردپرس خود به سرعت شاهد بهینه شدن سرعت سایت خود می‌‌شویم.

با نصب این افزونه بر روی سیستم خود در زمان بسیار کوتاهی شاهد بالا رفتن سرعت سایت خود می‌‌شویم، این افزونه در کوتاه‌‌ترین زمان ممکن سرعت سایت ما را چند برابر می‌‌کند پس اگر سایت ما سرعتش برای لود پایین باشد یکی از بهترین افزونه‌‌هایی که به کمک ما می‌آید افزونه وردپرس راکت است.

سازگار با وردپرس شبکه

این افزونه با وردپرس شبکه سازگاری کامل دارد، وردپرس شبکه به ما این امکان را می‌‌ده که بتونیم از چند سایت در یک زمان بر روی یک وردپرس استفاده کنیم، ما این امکان را داریم که با خرید یک افزونه سرعت همه سایت‌‌هایی را که در وردپرس شبکه خود مدیریت می‌‌کنیم را افزایش دهیم.

با وردپرس راکت حجم فایل‌‌های خود را کم کنید.

در مورد افزایش سرعت سایت این موضوع را نباید فراموش کنیم که اگر افزونه‌‌ای که ما در سایت خود استفاده می‌‌کنیم امکان فشرده‌‌سازی فایل‌‌های استاتیک را به ما بده ما شاهد افزایش سرعت بی‌‌نظیری در سایت خواهیم بود، منظور از فشرده‌‌سازی همان کم کردن حجم این فایل‌‌ها می‌‌باشد، فایل‌‌های استاتیک شامل کدهای CSS، JS و HTML است که در واقع کم کردن حجم این کدها باعث لود شدن سریع سایت ما برای کاربرانمان می‌‌شود.

افزایش سرعت بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی

مسلما همه‌‌ی صاحبان سایت‌‌های اینترنتی دانش کدنویسی و یا مهارتی در برنامه‌‌نویسی ندارند پس لازمه‌‌ی کار آن‌‌ها کمک گرفتن از یک برنامه‌‌نویس می‌‌باشد اما در مورد وردپرس راکت این موضوع صدق نمی‌‌کند، در واقع تنطیمات و نصب بسیار آسون و راحت این افزونه ما را از هر کدنویسی بی‌‌نیاز می‌‌کند این مورد یکی از ویژگی‌‌های وردپرس راکت است که این افزونه را در دسته‌‌ی محبوب‌‌ترین افزونه‌‌های افزایش سرعت سایت قرار داده است.

این تنظیمات ساده و آسون باعث می‌‌شه ما زمان زیادی را برای خود ذخیره کنیم و این زمان ذخیره شده را می‌‌تونیم برای مواردی در راستای بهبود سایت خود صرف کنیم.

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم این افزونه نصب و تنظیمات بسیار راحت و آسونی دارد اما ویژگی‌‌ای که این افزونه را برای خیلی از افراد خاص کرده امکان کدنویسی و استفاده چند برابر از این افزونه است به این صورت که این افزونه برای افرادی که در زمینه برنامه‌‌نویسی مهارت دارند نیز گزینه‌‌ی بسیار مناسبی است در واقع افراد کدنویس می‌‌تونند این افزونه را به راحتی سفارشی‌‌سازی کنند.

قابلیت لود تنبل تصاویر سایت

این افزونه امکانات بسیار دیگری را هم در اختیار ما و سایتمان قرار می‌‌دهد یکی از این امکانات Lazy Load است که توسط بسیاری از سایت‌‌های بزرگ دنیا مورد استفاده قرار می‌‌گیرد، این ویژگی به این صورت است که زمانیکه کاربر به سایت ما وارد می‌‌شود در بارگذاری صفحه، بارگذاری تصاویر صورت نمی‌‌گیرد، به‌‌عنوان مثال زمانیکه یک تصویر در پایین سایت ما قرار دارد تا زمانیکه کاربر ما به آن قسمت نرفته باشد تصویر بارگذاری می‌‌شود، این موضوع در سرعت سایت ما تاثیر زیادی دارد ما با این ویژگی وردپرس راکت امکان داشتن سایت سریع‌‌تری را تجربه می‌‌کنیم.

سازگاری کامل با افزونه‌‌های دیگر

سازگاری افزونه‌‌هایی که برای افزایش سرعت سایت هستند با دیگر افزونه‌‌های موجود در سایت ما از اهمیت زیادی برخوردار است، یکی از مهم‌‌ترین این موارد، سازگاری با سایت‌‌های فروشگاه‌‌ساز است، معمولا سرعت سایت‌‌های فروشگاهی رابطه‌‌ی مستقیمی با میزان درآمد این سایت‌‌ها دارد، کاربران این سایت‌‌ها زمانی‌که سایت ما در زمان طولانی برای آن‌‌ها باز شوند از ورود به سایت‌‌های فروشگاهی منصرف می‌‌شوند

این موضوع باعث کاهش بازدید از این سایت‌‌ها می‌‌شود که در نتیجه این موضوع درآمد این سایت‌‌ها با مشکل جدی مواجه می‌‌شوند، پس از این موارد می‌‌تونیم نتیجه بگیریم که صاحبان کسب و کارهای اینترنتی باید اهمیت زیادی در انتخاب یک افزونه جهت بالا بردن سرعت سایت خود باشند، یکی از بهترین این افزونه‌‌ها افزونه‌‌ی وردپرس راکت است که کمک زیادی را در این مورد به این افراد می‌‌کند.

پشتیبانی و قابلیت هماهنگی با Cloudflare

یکی از نگرانی‌‌هایی که همه ما در مورد سایت خودمون با آن مواجه هستیم از دست دادن کاربران و ورود ربات‌‌های مخرب است کلود فایر یکی از گزینه‌‌هایی است که ما را در این زمینه کمک می‌‌کند البته لازم به ذکر است که معمولا خود افزونه‌‌ی کلود فلیر کاربرد چندانی در مقایسه با وردپرس راکت ندارد و ویژگی‌‌هایی که افزونه‌‌ی وردپرس راکت در اختیار ما قرار می‌‌ده خیلی بیشتر می‌‌باشد اما این افزونه از کلادفلیر نیز پشتیبانی کامل می‌‌کند پس با نصب این افزونه دیگه نیاز نیست نگران کش کردن سایت و یا حمله به سایت خودمون باشیم.

برخی دیگر از ویژگی‌‌های وردپرس راکت

از جمله دیگر ویژگی‌‌های این افزونه این است که ما با نصب این افزونه در واقع سئو سایت خود را افزایش می‌‌دهیم و می‌‌تونیم تجربه مدیریت یک سایت با سئو بالا را داشته باشیم.

این افزونه ویژگی‌‌های مانند زمان‌‌بندی کش سایت، پشتیبانی از کش مرورگر، ادغام فایل‌‌های استاتیک و بسیاری موارد دیگر نیز دارد.

وردپرس راکت قابلیت این را دارد که دستگاهای ورودی به سایت ما را شناسایی می‌‌کند به این صورت که کاربر اگر با گوشی هوشمند خود اقدام به ورود در سایت ما کند این افزونه این مورد را شناسایی می‌‌کند و سایت را مطابق دستگاه ورودی نمایش می‌‌دهد به بیان دیگه می‌‌تونیم توضیح دهیم که این افزونه ریسپانسیو است.

افزونه‌‌ی وردپرس علاوه بر ویژگی‌‌های بالا این امکان را به سایت ما می‌‌ده که بتونیم یک سایت چندزبانه داشته باشیم در واقع این افزونه از wpml که یک افزونه جهت چند زبانه کردن سایت است پشتیبانی می‌‌کند.

پیام بگذارید